19.44

Nu har jag och mamma suttit i ungefär två timmar och kollat igenom vår släktforskning. Det började med att vi pratade om att jag kanske skulle vilja ta mammas flicknamn, Nordmark. Eller att det kanske fanns något annat fint namn i släkten som jag skulle kunna använda. Eftersom att Andersson är (enligt mig) ett så himla tråkigt namn.

Plötsligt satt vi där på golvet med en släktforskning som sträckte sig bak till 1555 och Finland, som mammas morbror gjort för längesen. Det var massor med papper, siffror och namn som på ett eller annat sätt skulle matcha varandra. Men efter många om och men var den klar, och det var faktiskt riktigt spännande att kolla igenom vart de alla bodde, vad de jobbade med, hur länge de levde osv. Hittade dock inga fina efternamn som jag skulle vilja använda mig av, så jag tar kanske mammas gamla namn någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0